torsdag den 1. december 2011

DIY hæklet cirkel


Materialer:

Garn (jeg har brugt bomuldsgarn fra stofogstil)
Hæklenål der passer til garn tykkelsen. (2½-3)

Forkortelser:

m - maske
lm - luftmaske
km - kædemaske
fm - fastmaske
stgm - stangmaske
( ) - i samme m/rum
* * - gentags omgangen rundt
omg - omgang

OBS!! Jeg har ikke beskrevet noget om farveskift, da man både kan lave den med eller uden, men det burde være til at se på billederne hvornår man skal skifte farve. (hvis man ønsker den model).

Hæklet cirkel:


Start med at lave 6 lm. Dan en ring med km i først lm. (billede 1)



1. omg: 3 lm (gælder som 1 stgm), lav derefter 19 stgm i cirklen, afslut omg med km i 3 lm. (billede 2)



2. omg: 3 lm (gælder som 1 stgm), 1 stmg i første m, 2 lm, 1stmg i næste m, 1stmg i næste m, (se billede 3)  *1stmg, 1stmg, 2 lm, 1 stmg, 1 stmg* afslut omgangen med km i 3 lm. (se billede 4)





3. omg: km i første maskehul (som på billede 5) 3lm (gælder som 1 stgm), 1 stmg, 2 lm, 2 stmg (se billede 6), i hver maskehul laves der *2 stmg, 2 lm, 2 stmg*, afslut med km i 3 lm. (se billede 7)



4. omg: km i første maskehul (som billede 8), 3 lm (gælder som 1 stgm), lav 6 stgm i samme maskehul, i de sidste maskehul skal du lave 7 stgm i hver. Afslut med km i 3 lm.




Cirklen er nu færdig og du mangler kun at sy "halerne" ind og VUPTI du har en fin lille cirkel, du nu kan bruge til lige hvad du lyster.

God arbejdslyst. ;-D

2 kommentarer:

  1. hej...

    Kan ikke finde ud af at læse en opskrift.. Men jeg kan følge dine flotte billeder.. så jeg vil linke til dig senere...

    For jeg vil da vise hvad jeg har lært.. Tak for en flot DIY

    Lone

    SvarSlet
  2. Og det her vil jeg prøve! Så fint du har stilt det op virker meget overskuligt at gå til! Tak for det! Har ellers prøvet at hækle bolde til min baby i maven men boldene ligner nu mere æg der skal pynte til påske. hi hi hi!

    SvarSlet